Krijg waardevolle informatie over waarom u uw dagelijkse route als trainingstraject zou moeten gebruiken.

BETERE GEZONDHEID DOOR HET WOON-WERKVERKEER PER FIETS

übliche Arbeitstag

EEN MOTOR VOOR DE GEZONDHEID: PENDELEN MET DE E-BIKE

Meer dan de helft van alle medewerkers werkt dagelijks achter de computer. Bovendien, vooral voor forenzen, is de werkdag meestal lang en zitten ze zelfs in de auto of trein als ze naar hun werkplek reizen. Veel mensen hebben vaak een gebrek aan tijd en energie voor een sportief evenwicht. Rugpijn en spanning zijn een wijdverbreide ziekte geworden. Dus waarom combineert u het aangename niet met het nuttige en benut u het dagelijkse woon-werkverkeer? Wie met de fiets pendelt, krijgt elke dag beweging - zonder extra tijd te besteden. Al 30 minuten per dag op de fiets hebben een bewezen positief effect op de gezondheid. 

VERSTERKING VAN DE RUG

Dagelijks fietsen kan ook rugpijn voorkomen, die vaak wordt veroorzaakt door de werkplek. De fiets traint de grotere en kleinere spiergroepen op de rug en rond de wervelkolom. Dit versterkt de wervellichamen en ontlast de tussenwervelschijf. Het belangrijkste is: rugvriendelijk fietsen! De beste manier om dit te doen is om advies in te winnen bij een expert over het juiste fietsmodel en de fiets optimaal aan te passen aan uw eigen lichaamslengte. Vooral zware rugzakken moeten niet worden meegenomen op de dagelijkse weg naar het werk. Heeft u veel bagage of wilt u onderweg naar uw werk langs de supermarkt rijden, dan kan u zich best voorzien van stevige zadeltassen.

Fahrradpendler ohne Antrieb

Als u regelmatig fietst, mag u de keuze van de fiets u niet alleen laten afhangen van de look van de fiets , maar moet u rekening houden met de vereisten van uw fietsgebruik. Daarnaast moet een specialist advies geven om de ergonomie van de fiets te optimaliseren zodat pijn in de rug, knieën of op andere plaatsen kan vermeden worden. De klant wordt professioneel gemeten door een competente vakhandelaar. Vooral bij e-bikes moet bijvoorbeeld de afstand tussen het zitbeen en het zitvlak worden bepaald, omdat bewezen is dat gebruikers van e-bikes langer op het zadel zitten en meer rechtop staan, zodat de contactpunten langer belast worden. Een geschikte zadelvorm en -breedte voorkomt onaangename pijn in dit gebied, zodat het woon-werkverkeer de volgende dag nog steeds leuk is.

Als de juiste fiets en onderdelen gevonden zijn, kan deze worden uitgerust met een Pendix eDrive en omgebouwd tot een eBike.

Pendix retrofit aandrijving - voor elk fietsmodel

RIJDEN ZONDER ZWETEN

De elektrische ondersteuning zorgt ervoor dat het je minder of zelfs niet zweet - zelfs op bergachtige routes. Dit is niet alleen prettig omdat er op veel werkplekken geen gelegenheid is om je op te frissen na een inspannende rit, maar het is ook goed voor je gezondheid. De koudegevoeligheid door opwarmen en afkoelen neemt af, omdat vooral in de koudere maanden, wanneer u warm met uw fiets op de weg bent, de koud-warmte veranderingen bijzonder extreem zijn.

TRAINING VOOR HART EN BLOEDSOMLOOP

Wie denkt dat elektrische ondersteuning de wielersport van zijn trainingseffect berooft, heeft het mis. Dit werd onder meer aangetoond door een vergelijkende studie die in 2016 werd uitgevoerd. Met eBiking blijft de hartslag ook op langere afstanden en op veel hellingen in het optimale bereik. Dit activeert zachtjes het cardiovasculaire systeem, versterkt de hartspier en verbetert de algemene fysieke gesteldheid. De grotere prestaties door dagelijks te sporten met de fiets hebben bewezen dat ze hart- en vaatziekten voorkomen. Bij fietsers neemt het statistische risico van een hartaanval of een vasculaire aandoening aanzienlijk af. De kans op een hartaanval of een vasculaire aandoening is bij fietsers aanzienlijk kleiner. Fietsen wordt daarom aanbevolen door artsen als een ideale cardiovasculaire training. Op de elektrische fiets vinden ook mensen met weinig conditie of Reha-patiënten hun weg naar een continue uithudingstraining. Dit komt omdat de ondersteunende aandrijving ervoor zorgt dat individuele belastingslimieten niet overschreden hoeven te worden, zelfs niet over langere afstanden of in bergachtig terrein, om de bestemming snel te bereiken.

Minder stress beschermt ook uw gezondheid. Lees meer in ons artikel "Woon-werkverkeer zonder stress" hoe u meer stressvrij naar uw bestemming kunt komen.

Knieschmerz beim Fahrradfahren

GOED VOOR KNIEEN EN GEWRICHTEN

In veel sporten worden gewrichten samengeperst door gewelddadig gedrag, springen of harde oppervlakken, zoals joggen op asfalt. Ook de gewrichten worden zwaar belast door snelle en extreme bewegingen, zoals bij balsporten. Hier komt zelfs een groot letselrisico van gewrichten, pezen en banden bij. Fietsen daarentegen is een bijzonder gewrichtsontzienende sport. De beweging vindt plaats in een cirkelvorm zonder dat de knieën kunnen verdraaien en er zijn geen uitputtende rebounds. Bovendien is het relatief aan het eigen gewicht en niet belastend voor de gewrichten tijdens de bewegingen. Bij het fietsen met elektrische ondersteuning is de inspanning bijzonder laag, omdat je niet moet rechtstaan om te vertrekken of op een helling. De ondersteunende motor beschermt tegen overbelasting. De e-bike is het beste alternatief, vooral na knieblessures of chronische gewrichtsaandoeningen zoals artrose, omdat de gewrichten optimaal beschermd kunnen worden tegen overbelasting en pijn. Vooral in revalidatiefasen of bij chronische ziekten is het echter nog steeds raadzaam om altijd de behandelende arts te raadplegen!

Dank Fahrradpendeln Gewichtsabnahme

TEGEN VERVELEND OVERGEWICHT...

Als duursport is fietsen een perfecte training tegen vervelend overgewicht. Ook hier zijn afstanden van 30 minuten per dag voldoende om de stofwisseling op gang te brengen, de vetverbranding te stimuleren en spieren op te bouwen. Je hoeft niet eens als een gek te trappen. Rustig rijden is genoeg voor een merkbaar effect. De elektrische fiets is ook een goede manier om aan de slag te gaan voor mensen die lange tijd niet meer regelmatig hebben gesport of die zelfs aan ernstige obesitas kunnen lijden. E-biken is gemakkelijk voor de gewrichten en is eenvoudig om mee te starten. Zelfs als er nog een gebrek aan uithoudingsvermogen is, zal de ondersteuning van de motor u op uw bestemming brengen. De elektrische ondersteuning kan dan geleidelijk worden verminderd.