Pendix, marktleider op het gebied van elektrische retrofitfietsen, kijkt terug op het meest succesvolle jaar sinds de oprichting in 2013

Pendix, marktleider op het gebied van elektrische retrofitfietsen, kijkt terug op het meest succesvolle jaar sinds de oprichting in 2013. Vergeleken met het voorgaande jaar kon de onderneming de omzet in de range van dubbele cijfers aanzienlijk verhogen. Pendix verkoopt haar producten nu in 12 landen, met in 2018 de focus op Nederland en Zwitserland. De eindklantenhandel via de vakhandel is momenteel goed voor 60 procent van de omzet. 780 vakhandelaren in Duitsland en 350 in andere Europese landen bieden het Pendix eDrive retrofit systeem aan.

Pendix wordt ook in de digitale sector opgewaardeerd. Nadat er al sinds 2017 een serviceapp voor dealers beschikbaar was, werd de nieuwe eindklantenapp voor de Pendix eDrive in juli gepresenteerd op de Eurobike, de toonaangevende beurs voor de fietsbranche. Pendix speelt hiermee in op de trend naar slimme fietsen.

De nieuwe marketingdirecteur Alexandra Elschker heeft ook een programma voor verkooppartners geïmplementeerd. Pendix biedt dealers een kortings- en bonussysteem dat hen ondersteunt met trainingen en marketingmaatregelen. Hierdoor steeg het aantal premiumpartners met meer dan 60 procent.

In oktober 2018 werd het bedrijf uit Zwickau bekroond met de regionale promotieprijs voor zijn gedrevenheid en implementatiekracht. De IHK Chemnitz beschreef het groeiproces als voorbeeldig voor de regio Zwickau.

Algemeen directeur Thomas Herzog is tevreden: "We kunnen trots zijn op wat we samen voor het bedrijf hebben bereikt. Vooral op het gebied van marketing. Ons hele team heeft vorig jaar opnieuw hard gewerkt aan ons succes. Zowel de grote feedback van de dealers als de promotieprijs tonen ons dat Pendix op de goede weg is". Voor het jaar 2019 zal Pendix zich blijven richten op digitalisering, de uitbreiding van het personeelsbestand en vlootklanten en de verdere ontwikkeling van de internationale markten.